"Lend rover diskaveri 3" je od predstavljanja 2004. godine osvojio 97 međunarodnih priznanja, što je neka vrsta nezvaničnog rekorda. Razlog "diskove" popularnosti je u njegovoj svestranosti jer, za razliku od SUV-ova i krosovera, on nudi stvarne "off road" mogućnosti. Za volanom "diskaverija" pravo s posla možete da pobegnete u divljinu bez straha da ćete se zaglaviti u blatu ili potoku. U 21. veku sve je manje modernih farmera i lovaca, zbog čega je "Lend Rover" morao da treću generaciju prilagodi svakodnevnoj gradskoj upotrebi i promenama na tržištu vozila s 4x4 pogonom. Lutanje šumom zamenjeno je tumaranjem zakrčenim ulicama na kojima se bezmalo 4,9 metara dugačak i dve i po tone težak "diskaveri 3" prilično dobro snašao. Pre svega, unapređeni su stabilnost i upravljanje. Naginjanje u krivinama, klasično za terence, svedeno je na minimum, dok se vazdušno ogibljenje bez problema bori sa neravninama na asfaltu, i van njega, naravno. "Diskaveri 3" je naoružan 4WD stalnim pogonom na sva četiri točka, reduktorom i centralnim diferencijalom sa zaključavanjem, koji ga takođe odvaja od kvaziterenaca.
"Lend rover diskaveri 3" je od predstavljanja 2004. godine osvojio 97 međunarodnih priznanja, što je neka vrsta nezvaničnog rekorda.
Razlog "diskove" popularnosti je u njegovoj svestranosti jer, za razliku od SUV-ova i krosovera, on nudi stvarne "off road" mogućnosti. Za volanom "diskaverija" pravo s posla možete da pobegnete u divljinu bez straha da ćete se zaglaviti u blatu ili potoku.
Šuma ili grad?
U 21. veku sve je manje modernih farmera i lovaca, zbog čega je "Lend Rover" morao da treću generaciju prilagodi svakodnevnoj gradskoj upotrebi i promenama na tržištu vozila s 4x4 pogonom. Lutanje šumom zamenjeno je tumaranjem zakrčenim ulicama na kojima se bezmalo 4,9 metara dugačak i dve i po tone težak "diskaveri 3" prilično dobro snašao. Pre svega, unapređeni su stabilnost i upravljanje. Naginjanje u krivinama, klasično za terence, svedeno je na minimum, dok se vazdušno ogibljenje bez problema bori sa neravninama na asfaltu, i van njega, naravno.
"Diskaveri 3" je naoružan 4WD stalnim pogonom na sva četiri točka, reduktorom i centralnim diferencijalom sa zaključavanjem, koji ga takođe odvaja od kvaziterenaca. Kočnice su za svaku pohvalu i posle kraćeg privikavanja na snagu kojom ćete "zgaziti" papučicu gotovo u mestu zaustavljaju robusni terenac. Ako zatreba, ABS sa ventilirajućim diskovima i pomoć pri kočenju (EBA) će odraditi svoj deo posla.
Prepoznatljiv na svakom koraku
"Diskaveri" je zadržao tradicionalnu i prepoznatljivu kockastu formu "lend rovera". Svaka sličnost s prednjim delom luksuznijeg "rendž rovera" je namerna, ali je zato "disko" na kilometre prepoznatljiv otpozadi. Velike staklene površine, nepravilnog oblika, olakšavaju preglednost u gradskoj vožnji, naročito prilikom parkiranja. Unutrašnjost je takođe prilagođena svakodnevnoj upotrebi i umesto pregrada za pušku ili sekiru, nalaze se.... Kombinacija kože i kvalitetne plastike stvara prijatan ambijent lišen spoljašnje buke zahvaljujući vrlo dobroj izolaciji. Šestostepeni adaptivni automatski menjač omogućava izvanrednu fleksibilnost u vožnji i mnogo je bolji i lakši izbor od manuelnog, takođe sa šest stepeni prenosa. Za maksimalnu bezbednost putnika "brine" se osam vazdušnih jastuka i vazdušnih zavesa. Što se silaska s asfalta tiče, trebalo bi znati da je klirens "diskaverija 3" sa vazdušnim vešanjem od 31 centimetra. Takođe, "Lend Roverov" terenac se ne plaši vodene prepreke dubine do 70 centimetara, a napadni ugao je 37,2 stepena.
Snažan dizelaš
Pod haubom se krije šestocilindrični turbodizelaš sa 190 konja i 440 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Svaka konjska snaga je važna jer agregat mora da se izbori sa masom od tri tone, koliko je težak maksimalno opterećeni "diskaveri 3" sa petoro putnika, prtljagom i punim rezervoarom. O prikolici bolje da ne pričamo. Zato se od "diska" ne očekuju sportske karakteristike, mada ubrzanje do stotke za 12,5 sekundi nije za potcenjivanje. Potrošnja je još jedan od detalja o kojima pretežno dobrostojeći vlasnici "diskaverija 3" preterano ne brinu, ali vredi reći da potrošnja u kombinovanoj vožnji može da se spustio ispod 11 litara.
Bogata oprema
Cena testiranog vozila je 48.840 evra. Na spisku opreme su, između ostalog, elektronska kontrola proklizavanja na četiri točka (ETC), elektronska kontrola pri spuštanja niz nagib (HDC), dinamička kontrola stabilnosti (DSC), aktivna kontrola nagiba (ARM), ABS u kočnom sistemu sa ventilirajućim diskovima, pomoć pri kočenju (EBA), elektronska parking kočnica, prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, prekrivač tovarnog prostora, alarm, imobilajzer/blokada motora, radio/CD sa šest zvučnika, halogeni farovi, aluminijumski točkovi od 17 inča, metalik boja, automatski klima-uređaj...